Це дасть можливість УЗ залучити набагато більше пасажирів і стати прибутковою. Зараз компанії не вистачає комерційного підходу, через що і виникає необхідність в субсидуванні.
Про це в інтерв'ю РБК розповів генеральний секретар Організації пасажирського транспорту в Європі ALLRail Нік Брукс.
«У першу чергу в Україні не вистачає комерційного підходу до організації залізничного транспорту. В умовах ринкової економіки, а ми віримо, Україна рухається в цьому напрямку, - вважається звичним мати сфери залізничного та авіатранспорту, що функціонують на комерційній основі. Тому цілком прийнятно внести або посилити комерційну складову, якщо такої немає», - пояснив він.
За його словами, лібералізація ринку перевезень допоможе залізничному сектору стати більш ефективним та інноваційним, а відповідно – більше заробляти, і не потребувати субсидій.
"Якщо ринок перевезень відчуває тиск конкуренції, це стимулює. І якщо він стане більш ефективним та інноваційним, то це приверне пасажирів, що автоматично призведе залученню більшої кількості людей, що, на мій погляд, повністю відповідає цілям сталого розвитку зеленої угоди Європейського Союзу і напевно, цілям українського уряду теж. Так що немає ніякої необхідності продовжувати мати глибоко субсидовану неефективну залізничну компанію, таку як "Укрзалізниця", - говорить експерт.
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
В Україні 60-річні більше не зможуть вийти на пенсію: коли та як зміняться вимоги до стажу
Він висловив упевненість, що в українських залізниць великі перспективи. Але на пострадянському просторі багато державних компаній чомусь вважають негожим мати доходи.
"Залізничним компаніям не повинно бути соромно прагнути отримувати прибуток. У деяких країнах, особливо колишнього Радянського Союзу, є відчуття, що залізниця повинна бути державною і потребувати субсидій, оскільки вона призначена для народу. Але якщо ми подивимося на інші приклади в Європі, то побачимо, що відкриття ринку заощадило багато грошей тим же людям, платникам податків, але також поліпшило обслуговування. Наприклад, у Чехії та Словаччині кількість пасажирів збільшилася на 90 відсотків після лібералізації ринку. Так що, звичайно, ця модель може працювати і в Україні", - упевнений Ніл Брукс.
За його словами, Україна дуже добре влаштована для пасажирських перевезень на далекі відстані, Є багато цікавих маршрутів. Тому було б дуже гарною ідеєю використовувати ті ж директиви і ті ж цілі лібералізації ринку, які Європейський Союз прийняв у своїх 4 пакетах реформ. Особливо, на його думку, Україні буде цікавий четвертий пакет реформ, так як він був спрямований якраз на лібералізацію пасажирського транспорту і допуск до перевезень приватних операторів.
Нагадаємо, раніше народний депутат України Людмила Буймістер заявила, що» Укрзалізниця " працює абсолютно неефективно, а реформа компанії є запорукою виживання вітчизняної промисловості.
У свою чергу директор з комерційної роботи "Укрзалізниці" Іраклій Езугбая заявив, що реформування компанії буде проведено у відповідність з європейськими стандартами – на вертикалі з вантажоперевезень, інфраструктури та пасажирських перевезень. Це зробить її прибутковою компанією.