Тепер в Україні у сфері обслуговування зобов'язані використовувати лише українську мову. При цьому існує декілька нюансів, а про дискримінацію говорити не зовсім коректно.

Про суть вимог законодавства розповідає юрист Олександр Моргун.

"Стаття 30 багатостраждального і дуууже скандального закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної» добралася і до сфери обслуговування. З 16 січня 2021 всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою", — написав спеціаліст.

Як пояснює Моргун, на практиці це означає, що всі працівники сфери послуг зобов‘язані звертатись до клієнта українською. При цьому мова йде не лише про сферу торгівлі, але й медичні, освітні, соціальні послуги тощо.

Поліція в кафе, скріншот: YouTube

Популярні новини зараз

Гроші на кону: "Ощадбанк" зробив важливе оголошення

Відмова від повістки – не порушення? Суд розповів, хто буде правий

Подорожчає не лише електроенергія: комуналка стане непідйомною ношею

Тарифний "сюрприз" для мешканців багатоповерхівок: травневі платіжки заберуть ще більше грошей

Показати ще

Окремо юрист акцентує увагу на тому, що утиску прав законом не передбачено.

"За проханням клієнта надавач послуг може змінити мову обслуговування на прийнятну для обох сторін. Тобто на суахілі вас перейти ніхто не змусить, а ось пояснити щось туристу англійською, якщо ви нею володієте, не буде порушенням закону. Щодо інформації про товари, вона також може бути продубльована будь-якими іншими мовами", — наголосив авто публікації.

Також він пояснив, що хоча штрафи й суттєві — від 5100 до 6800 — застосовувати їх будуть не відразу, а лише при повторному порушенні упродовж року.

Окрім цього, дія закону поширюється і на інтернет-сферу. Тепер всі сайти компаній, у тому числі й інтернет-магазинів і навіть сторінки у соціальних мережах, мають вестися українською. Однак дублювати інформацію іншими мовами теж не забороняється, а вступлять у силу ці норми лише за пів року.

Нагадаємо що робити, якщо відмовили в законному праві отримати послугу українською мовою

Як повідомляв портал Знай.ua, мовний омбудсмен Тарас Кремінь дав алгоритм дій, якщо відвідувача не обслуговують українською мовою

Також Знай.ua писав, з 16 січня 2021 року стаття 30 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної" набрала чинності.