Мінекономіки не має права втручатись в господарську діяльність "Укрзалізниці" і вирішувати за цю компанію, які вагони й чому потрібно списувати.

Про це заявила ексголова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна, коментуючи чергову ініціативу міністерства щодо списання вагонів через термін їх експлуатації.

"Немає обґрунтування цієї пропозиції і не може бути, тому що вона не раціональна. Якщо "Укрзалізниця" вважає за потрібне списувати вагони, то вона має сама звернутися з такою пропозицією. Це ж господарська діяльність. А вся справа полягає в тому, що залізниця не поспішає їх списувати, бо знає, що це вагони, які є потрібними, вони є в обігу. Тому все це виглядає дуже дивно і абсолютно нелогічно, коли міністерство намагається фактично робити господарську діяльність", - сказала Ляпіна.

Вона також нагадала, що на попередню ініціативу Мінекономіки щодо скорочення терміну експлуатації залізничних вагонів раніше відреагувала Державна регуляторна служба.

Як відомо, Державна регуляторна служба (ДРС) не погодила проект наказу, яким Мінінфраструктури збиралося скоротити термін експлуатації вантажних вагонів. Проте Ігор Петрашко на початку грудня скликав закрите засідання, на якому збирався у ручному режимі, без представників промисловості і бізнесу, заблокувати рішення Державної регуляторної служби. В результаті з’явився альтернативний проект наказу, в якому вимоги бізнесу та УЗ були враховані лише частково.

Популярні новини зараз

Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році

"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації

Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять

Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу

Показати ще

Раніше президент Асоціації "Укрвідтранс", в яку входять оператори вантажних ж/д перевезень, Наталя Петриченко заявила, що намір Мінінфраструктури скоротити термін експлуатації вантажних вагонів порушує європейські директиви.

У свою чергу АТ "Укрзалізниця" запропонувала компромісне рішення щодо обмеження терміну служби вагонів. Зокрема, держкомпанія запропонувала обмежити 33 роками лише термін служби піввагонів, а використання зерновозів – терміном до 45 років. Що стосується всіх інших типів вагонів, на думку УЗ, найкращим рішенням буде продовження терміну служби за технічним станом.

Народний депутат, член комітету з питань транспорту та інфраструктури Олександр Скічко Схема назвав пропозицію "Укрзалізниці" компромісом, який допоможе уникнути дефіциту рухомого складу на ринку перевезень та збитків для бізнесу.