Уряд має продовжити мита на експорт металобрухту, інакше вітчизняні металурги матимуть дефіцит сировини.
Про це заявив народний депутат Сергій Магера в коментарі Мінпром.
За словами депутата, завдяки запровадженому миту на металобрухт вітчизняні меткомбінати позбулися постійного дефіциту сировини. Зокрема, в 2020 році вони змогли наростити запаси сировини більш ніж на 119%, в порівнянні з 2019 роком. Крім того, Україна скоротила обсяг імпорту чорних металів. У минулому році, в порівнянні з 2019 роком, він впав на 15,1%, в той час, як обсяг імпорту металобрухту зменшився на 47,1%.
"Це хороший приклад прямої вигоди від локалізації. Україна знизила залежність від зовнішніх джерел сировини, сконцентрувавши ресурс у місцевому виробничому ланцюзі. При цьому обсяг надходжень до бюджету від переробки металобрухту перевищили виручку від експорту в 8,5 разів. Економічний ефект очевидний", - розповів Магера.
На його думку, уряду слід продовжити дію мита на експорт металобрухту, щоб підтримати українських металургів.
"Рік обіцяє бути складним для наших металургів, для виживання їм не завадить будь-яка допомога держави", - сказав Магера.
Крім того, він нагадав, що в поточному році "Укрзалізниця" запускає масштабну програму оновлення парку вагонів, і в разі скасування мита на експорт брухту, металургійні підприємства можуть зіткнутися з дефіцитом сировини.
"Не можна допустити, щоб весь брухт пішов на експорт, а нашим підприємствам довелося закуповувати сировину за кордоном", - вважає Магера.
Раніше глава ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков заявив, що
експортне мито на брухт принесло величезні кошти до бюджету. Так, надходження до держбюджету від металобрухту, який перероблений, стали в 8,5 рази більше, ніж надходження від експорту брухту, тому мито на брухт має бути збережене.