Наклавши санкції на велику кількість контрабандистів, тих хто заробляє на сірих схемах, не отримаємо результат до тих пір, поки не займемося митною інфраструктурою. На сьогоднішній день в Україні існує 74 міждержавних пунктів пропуску з них 33 ніколи не реконструювалися, 20 побудовані ще в радянські часи. Про це розповів експерт митної справи, двічі екскерівник Митної служби України Анатолій Макаренко у програмі "монолог Макаренко" на Youtube.
«Тільки 21 пункт пропуску ми худо-бідно будували, розвивали до 2012 року. З 2012 року на розвиток митної інфраструктури не було виділено ні копійки. Крихти бюджету йшли тільки на підтримку в більш-менш відносному порядку наших пунктів пропуску і то з недавніх часів гроші не виділялися», - сказав експерт митної справи.
Макаренко розповів, що митні підрозділи останню формену сорочку отримали у 2012 році. З 2012 року форменим одягом не забезпечувалися. У жахливій формі одягу ми бачимо іноді наших митників в аеропортах. Кабінет Міністрів прийняв нещодавно розпорядження про виділення на забезпечення митної інфраструктури 9,8 млрд. грн., на період 2021-2023 року.
«Це величезна сума, яка дозволила б нам зробити досить серйозні і помітні зміни на кордоні. На 2021 поточний рік передбачається витратити на розвиток митної інфраструктури 613 млн. грн., це теж серйозна сума. Що для мене залишається питанням, чи будуть реально ці гроші виділені і чи не буде величезна частина з цих грошей вкрадена», - повідомив експерт митної справи.
Макаренко сказав, що зараз дуже важливо, щоб парламентський контроль і відповідний комітет Верховної Ради подивилися, як ці гроші будуть виділятися, якщо вони будуть виділятися, то як вони будуть витрачатися. У митницю, з якої ми отримуємо 33% дохідної частини бюджету України необхідно хоча б невелику частину цих грошей вкласти. Тоді результат і ефект буде більше.
Мобілізованим дадуть вибір: ТЦК пояснили відбір на службу
Нові вимоги з 1 січня: ПФУ попередив українців
Опалювальний сезон під загрозою: експерти б'ють на сполох через дефіцит газу
Українці масово відмовляються від кешбеку: банки назвали умови закриття карток
«Митна система країни, одна з бюджетоутворюючих інституцій, на сьогодні працює без свого статусного закону. Митній адміністрації країни необхідний закон і такі напрацювання є. Там необхідно чітко визначити статус митних органів, необхідно визначити їх місце в системі правоохоронних органів, чітко визначити пріоритетність роботи митних органів. І дуже важливо встановити соціальний статус співробітників митних органів», - резюмував експерт митної справи.
Нагадуємо, Знай.ua повідомляв зі слів Макаренко, що Міністерство фінансів створює труднощі в організації управління Митної служби.
Також раніше Макаренко розповів, що не митниця, а "податковий пилосос".