Імпорт російського дизельного палива в Україну не був чимось незаконним, а припинення поставок пов'язане виключно з нинішніми політичними обставинами.
Про це розповів власник Wexler Group Петро Белз в інтерв'ю "ЕП".
На питання, чи прораховували в Wexler Group ризики, перш ніж починати імпорт російських нафтопродуктів, глава компанії відповів позитивно.
"Я не бачив у цьому ризиків. Скажу так: не було б Нісана (Моїсеєва, глави "Proton Energy Group", яка донедавна була ексклюзивним імпортером ресурсу "Роснефти" в Україну, - ред.) - був би хтось інший, не було б нас – був би хтось інший",-пояснив Белз, додавши, що Wexler Group вже припинили співпрацю з підприємствами Моїсеєва.
"Якщо хтось багато імпортує, його завжди ганяють. В Україні так завжди відбувається.
З 29 листопада Київстар закриває старі тарифи: чого чекати абонентам
Перевірки ТЦК на вулиці: чи законна вимога показати телефон
1000 гривень від держави: як отримати допомогу пенсіонерам
Повністю замінить ТЦК: які зміни чекають мобілізацію
Якщо ви нічого не робите - про вас не говорять, як тільки починаєте робити - про вас говорять", - пояснив Белз.
Глава Wexler Group відзначає і певні позитивні для України моменти в імпорті російських нафтопродуктів-зокрема, за його словами, імпорт дизельного палива з Росії вберіг ринок від дефіциту і різкого підвищення ціни.
"Ми імпортозалежна Країна, 85% дизельного палива імпортуємо. Якою була б ціна білоруського ресурсу в Україні до запуску продуктопроводу ("ПрикарпатЗахідтранс" - ред.)?
Зник дефіцит, зникли спекулятивні моменти, завжди є продукт", - зазначив він.
За словами Петра Белза, його компанія не займалася незаконною діяльністю.
"Ми імпортували в Україну не заборонений, не кримінальний, не пов'язаний з якимось фінансуванням тероризму продукт за найкращою ціною. Що ми робили не так?
Тому нам потрібно чітко розділяти: якщо це політика, то з квітня ми перестали імпортувати Російський продукт. Не тому, що ми не хочемо цього робити, а тому, що така політична воля в Україні"", - пояснює він.
15 березня стало відомо, що Wexler Group з квітня призупиняти поставки російського дизельного палива в Україну.
За підсумками 2020 року компанія "Анвітрейд", що входить в Wexler Group, стала лідером в рейтингу імпортерів дизельного палива.
Поставки компанії за підсумками минулого року зросли в порівнянні з 2019 роком на 9% до 662,3 тис.тонн, з яких 542,2 тис. тонн – російський ресурс.
В дані цінового агентства Argus, сумарний імпорт дизпалива, а також обсяги його виробництва в Україні в 2020 році склали 7,38 млн тонн, а ввезення дизельного палива на ринок України склало 6,19 млн тонн.
Поставки російського дизпалива на ринок України в 2020 році зросли на 79 тис.тонн в порівнянні з 2019 роком, до 2,61 млн тонн.