До чого призведе розірвання українсько-білоруських відносин? У своєму блозі політолог Руслан Бортник припустив, що Україна передусім матиме проблеми з бензином А-95 – значний ріст ціни або й зовсім дефіцит.
«Україна на цьому тижні виступила криголамом або флагманом введення санкцій проти Білорусі», - стверджує Бортник. Він пояснює, що, з одного боку, дії української влади цілком логічні, якщо вона хоче виказати солідарність із Заходом та чинити тиск на президента Білорусі.
З іншого боку, зазначає політолог, ці санкції суперечать національним інтересам держави, зокрема економічним. Він пояснює, що для українців це може обернутися зростанням податків і зменшенням кількості робочих місць.
Принагідно Бортник коментує і ситуацію зі скасуванням авіасполучення. Він пояснює, що Белавіа, якій влада якраз-таки і заборонила літати в Україну, посідає третє місце за користуванням українського повітряного простору.
Аби не бути голослівним, експерт називає чіткі цифри: ця білоруська авіакомпанія здійснила над Україною 10 644 рейсів. «Дані 2019 року свідчили, що ця компанія заплатила в український бюджет податків на суму близько 600 мільйонів гривень», - підкреслює Бортник. Тим не менш, каже він, зараз українська влада просто скасувала ці авіасполучення, а також під заборону попав транзит. На думку політолога, це не може не вплинути на вартість квитків тих компаній, що літають в балтійські країни.
Перерахунок тарифів на комуналку з 1 січня: які платіжки зміняться
Суди отримали більше влади: новий закон вдарить по боржниках, готуйте 121 тисячу гривень
Відключення світла за борги: через яку суму можна залишитися у темряві
В Україні приймають заявки на нову фінансову допомогу: хто може отримати понад 11 тисяч гривень
Бортник підсумовує, що ці події негативно відобразяться на відносинах України з Білоруссю в економічному плані. Зокрема, як зазначає політолог, Україна втратить 5 мільйонів доларів товарообігу.
«Цей скандал призвів до того, що Білорусь вирішила заборонити експорт в Україну бензину А-95, а це 95% українського ринку – неминуче подорожчання або ситуативний дефіцит», - розповідає експерт.
Нагадуємо, Бортник пояснив, як Байден вибудовуватиме свою політику на глобальному ринку.
Раніше Знай.uа повідомляв про те, що Бортник пояснив, хто і для чого насправді будує «Потік».