Великі аграрні компанії отримують преференції не тільки з держбджету, у вигляді пільг і дотацій, а й за рахунок інших секторів економіки – наприклад, перевезення вантажів. Адже аграрії використовують залізничну інфраструктуру по максимуму, але платять менше за інших.

Про це йдеться в матеріалі «Аграрний лобізм: як привілеї великих холдингів б'ють по економіці» на сайті РБК.

"Наприклад, при перевезенні залізної руди використовується 3 тисячі км шляхів і 25 станцій. А при перевезенні зернових - 18 тисяч км шляхів і 500 станцій. Очевидно, що витрати "Укрзалізниці" при обслуговуванні аграріїв незрівнянно вище, ніж при обслуговуванні тих же металургів. Крім того, аграрії використовують малодіяльні станції (МДС), які, як правило, тільки їх і обслуговують. МДС розташовані біля зернових елеваторів, працюють сезонно, а обсяг навантаження і вивантаження на них становить в середньому всього 2,3 вагона на добу. Це в сотні разів менше, ніж на середніх і великих станціях. Витрати на утримання МДС досить високі - 450-480 млн гривень на рік, а ось доходи з них – низькі», - порахували журналісти видання.

У виданні нагадали, що Міністерство інфраструктури на початку липня опублікувало проект наказу про підвищення залізничних тарифів, яке замаскували під зміну тарифних коефіцієнтів КЛАСІВ вантажів. Так, Мінінфраструктури пропонує в два етапи підвищити тарифи на вантажоперевезення 1 і 2 тарифних класів з вересня на 8%, а з січня 2022 року – на 20,4% і 6,5% відповідно.

"Для чого це робиться? У Міністерстві вказують, що це нібито допоможе зменшити перехресне субсидування між вантажами. Тільки заковика в тому, що" Укрзалізниця " не розкриває собівартість залізничних перевезень за класами і видами вантажів. І найцікавіше, що замість зменшення перехресного субсидування, його посилять-платять мало тариф зовсім трохи підвищать, обслуговуються зараз за високим тарифом його накрутять кардинально", - пояснює видання.

Популярні новини зараз

У ТЦК можна не приходити: для військовозобов'язаних анонсували нововведення

За вікном сніг, лід та до -30: синоптик визначив, коли в Україні вдарять люті морози

Боржникам почнуть скасовувати штрафи: яку альтернативу запропонують

Зимову допомогу доведеться повернути: кого змусять відмовитись від виплат

Показати ще

Раніше Держслужба статистики порахувала рентабельність різних галузей економіки, і виявилося, що найбільш прибутковим видом бізнесу в країні є сільське господарство з рентабельністю в 18,4%. У промисловості рентабельність складає всього 4%, а в професійній, науковій і технічній діяльності — 2,4%.

Як відомо, Аграрні барони України в 2020 році збільшили свій прибуток в півтора рази, до 58,5 млрд гривень. При цьому саме виробництво сільгосппродукції скоротилося на 14%. Таким чином, зростання пробули аграрних олігархів викликане виключно подорожчанням агропродукції. Так, найбільший прибуток отримали сільськогосподарські підприємства, які виробляють Соняшник - близько 21,1 мільярда гривень, пшениці - 19,0 мільярда гривень, кукурудзи на зерно - 11,9 мільярда гривень, ріпаку - 6,6 мільярда гривень, а також молока - 3,8 мільярда гривень.