У неті з'явилися повідомлення, що Державна корпорація "Укртрансбуд" пропонує побудувати через всю столицю автомобільну естакаду. Питань у читачів виникає безліч: що це за споруда така величезна? Звідки на її будівництво два з гаком мільярди доларів? І головне: А навіщо ця автострада всім нам?
Розповідаю, оскільки близький до витоків проекту.
Про це повідомляє Інформаційний портал Політека.
Київ утримує сьому у світі (!) позицію щодо заторів на дорогах. Водії клянуть годинні Затори, авто забруднюють атмосферу, кияни та гості столиці дихають отрутою. А дорогі ще й доводиться постійно перекривати для ремонту.
Мобільний зв'язок стає розкішшю: Київстар приголомшив абонентів оновленими тарифами
З 29 листопада Київстар закриває старі тарифи: чого чекати абонентам
Пенсіонерам дали лише 10 днів: кого оштрафують та залишать без виплат
Сніг та морози до -15°: українців попередили про найхолоднішу зиму за останні роки
Розширити існуючі автошляхи неможливо, бо доведеться зносити стільки будівель, де живуть і працюють люди, що на дозволи піде вічність. Створення парковок-перехоплювачів проблему вирішує лише частково. А машин на вулицях стає більше з кожним днем.
Автором ідеї, яка вирішує проблеми, є президент "Укртрансбуду" Віктор Блонський.
Ідея полягає в тому, що багаторядна автомагістраль довжиною 25 км споруджується над залізничною колією, яка проходить через Київ. На окремих ділянках буде ще один ярус з автопарковками на 25 тисяч місць. Приблизно кожні 5 км заплановані з'їзди / заїзди, які з'єднуються з дорогами столиці. Автоестакада матиме чудове освітлення і дорожнє полотно з підігрівом. Для цього передбачені сонячні панелі вздовж залізничних колій, які одночасно виконуються функцію шумозахисних екранів. Як наслідок, від Святошина до Дарниці в будь-який час і пору року можна буде комфортно доїхати за півгодини. І коштуватиме це водієві легкового авто суму, еквівалентну двом доларам США.
Саме так. Оскільки мова не про розпил бюджету, а про інвестиційний самоокупний проект, тому естакада повинна бути платною. Але ті, хто не хоче платити, зможуть і надалі користуватися звичайними дорогами міста, які помітно розвантажаться. А після закінчення двадцятирічної концесії автоестакада почне приносити гроші до держбюджету. ДО РЕЧІ, потенційні інвестори проекту вже є.
Тепер про плюси проекту-і видимих, і прихованих.
Оскільки естакада будується над залізницею, то ніяких будинків зносити не треба. І навіть більше: поїзди будуть ізольовані екранами, тому в санітарній зоні, яка стає непотрібною, місто зможе побудувати багато потрібних об'єктів. Наприклад, сучасну лікарню швидкої допомоги, в яку по естакаді можна буде швидко доставляти постраждалих з будь-якої точки Києва. А також готелі, ділові та розважальні центри, для яких важлива зручність проїзду до аеропортів і вокзалів, а також наявність паркувальних місць.
Якщо придивитися, то вздовж естакади є ділянки, де можливо побудувати модерновий адміністративно-урядовий комплекс — офіс президента, Будинок уряду з усіма міністерствами, парламент з усіма депутатськими комісіями (зараз все це розкидано по місту). Всі чиновники в одному місці-нехай взаємодіють на користь країни! А історичний центр Києва позбудеться кортежів і авто чиновників і депутатів, які паркуються де завгодно як заманеться... Але це-так, необов'язкові мрії про майбутнє.
Що стосується повсякденного, то під час будівництва будуть відремонтовані залізничні колії, а також відрізки міських доріг поруч із заїздами/з'їздами на естакаду. В рамках проекту можливо розглянути навіть реконструкцію центрального залізничного вокзалу, який потребує оновлення.
Зрозуміло, що будівництво естакади спричинить за собою Виробництво бетонних і металоконструкцій, різноманітної електроніки, пожвавить фінансово-банківський сектор. Але важливіше, що успішний проект поліпшить інвестиційний клімат України значно радикальніше, ніж десятки високопоставлених заяв і конференцій.
Коли в київський проект почнуть вкладатися чималі гроші, інші великі міста України не захочуть стояти осторонь. І запропонують власні подібні розробки-ось вам і інвестиційний бум в масштабі країни.
Тепер про виконавців проекту "Автомобільна естакада".
За часів президента Леоніда Кравчука держкорпорація" Укртрансбуд " буде сформована на базі підприємств колишнього Міністерства транспортного будівництва СРСР. І займалася спорудженням складних відповідальних об'єктів-мостів, злітно-посадкових смуг, залізничних колій, брала участь у ліквідації наслідків паводків на Західній Україні. Але при президентові Вікторі Януковичі корпорація виявилася зайвою, і була директивно доведена до банкрутства.
Частина класних фахівців з унікальним досвідом змушена була працювати в ближньому і далекому зарубіжжі. Але Віктор Блонський, до речі, сам будівельник з сорокап'ятирічним стажем, з ситуацією не змирився. Завдяки його зусиллям і наполегливості Державна корпорація "Укртрансбуд" була виведена з довгої процедури банкрутства і поступово повертається до нормальної діяльності. Але, звичайно, в її балансі в рядках "дохід" і "прибуток" поки нулі.
Однак фахівці корпорації на голому ентузіазмі, не чекаючи бюджетних коштів, розробили кілька великих проектів під потенційного інвестора. Які, у разі реалізації, суттєво поповнять бюджет країни. Естакада в Києві серед них.
Україна-фантастична, бо в ній таки позитивні дива трапляються.
Проект активно підтримав президент Віктор Ющенко-відчуття національно значущих ідей у нього беззастережне. А високотехнологічна багатоярусна автоестакада реально стане візитною карткою не тільки Києву, але і всій Україні.
Першим з проектом було ознайомлено Київське керівництво. Віталій Кличко та його заступники обома руками "за". Для столичної мерії рішення транспортних проблем-це манна небесна. Профільні установи міста готові до спільної роботи.
Однак усім, і в мерії також, зрозуміло, що маємо проект загальнонаціонального масштабу. Тому другим етапом проект потрапив в офіс президента Володимира Зеленського. І, наскільки мені відомо, справив чимале враження на самому верху. З президентського офісу послідувало доручення прем'єр-міністру вивчити і підготувати заходи щодо запуску проекту. Зараз умовний м'яч - на урядовому полі. Точніше, на полі Міністерства інфраструктури, конкретно, на рейках і шпалах "Укрзалізниці".
Саме з "Укрзалізниці" мають надійти конкретні пропозиції, які враховують специфіку залізниці. І обнадіює, що там в керівництві є досвідчені специ по залізничній інфраструктурі.
Потенційні інвестори Київської автоестакади Зараз на низькому старті, готові вкладатися, чекають детальну технічну документацію з термінами, витратами і планами робіт.
Принципово важливо, щоб масштабність і відповідальність проекту не злякали наших чиновників. А навпаки, спрацювало професійна гордість " хто, як не ми?!", дієве бажання залишити в новітній історії України дійсно знакове досягнення.
Було б чудово, щоб і народні депутати України включили свою конституційну функцію контролю за реалізацією цього "проекту століття", якій насправді не має аналогів на пострадянському просторі.
Один досвідчений (але трохи заангажований) політик сформулював у нашій розмові, що якби все відбувалося, коли Україною керував Леонід Кучма, Києвом — Олександр Омельченко, А Мінтрансом-Георгій Кирпа, то цю автоестакаду б вже будували. Можливо. Втім мене, як і більшість українців, цікавлять події не умовні, а реальні, які відбуваються тут і зараз. Тому сподіваємося на результативну активність Володимира Зеленського, Віталія Кличка та Алексанра Кубракова.
Олександр Кочетков, політаналітик, радник президента держкорпорації " Укртрансбуд"