Про це заявив народний депутат, член Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури Костянтин Бондарєв.
"Це дурість, що межує з кримінальною відповідальністю. Чому? Тому що це дестабілізує ринок перевезення. Укрзалізниця і так На порозі банкрутства. Якщо на сьогоднішній день стратегічно перевізники почнуть шукати шляхи переходу на перевезення вантажів автомобільним транспортом, то це серйозно вдарить по бюджету надходжень Укрзалізниці», - розповів Бондарєв.
За його словами, замінити списані вагони, яких буде понад 50 тисяч, нереально, оскільки грошей на їх покупку у УЗ немає. До того ж, потужності вітчизняних вагоноремонтних заводів не дозволяють зробити таку кількість нових вагонів в стислі терміни.
"Це фізично неможливо. Та й грошей ні у кого на таке заміщення відразу не буде. Я згоден з тим, що застарілі вагони необхідно поступово заміщати. Але це має бути програма, яка стратегічно не торкнеться обсягів ринку перевезення", - пояснив Бондарєв.
Депутат підкреслив: у разі прийняття проекту Мінінфраструктури Про списання вагонів за віком, ринок перевезень очікує колапс через дефіцит рухомого складу.
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Гороскоп на 21 листопада для всіх знаків Зодіаку: час покінчити з мотлохом у голові та справах настав
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
"Якщо піде така кількість вагонів з ринку перевезення, то у нас просто нічим буде возити. І ми зіткнемося з кризою перевезення. А Укрзалізниця вже точно протягне ноги і буде банкрутом", - підсумував Бондарєв.
На його думку, Мінінфрастурктури останнім часом цілеспрямовано приймає рішення, що погіршують умови для українського бізнесу, і депутат вважає, що правоохоронні органи повинні звернути увагу на ситуацію, що склалася з перевезень залізницею.
«Мені здається, це вже економічна позиція, що межує зі зрадою українських національних інтересів. Сьогодні Російська Федерація просуває програму економічного удушення українського бізнесу через підвищення ціни на газ. Тому що закриваються українські підприємства. А Укрзалізниця реалізує таку ж стратегію на ринку українського виробництва за рахунок підвищення вартості фактично перевезення, вартості послуг УЗ, приводячи до збільшення собівартості українського продукту. Що призведе до того, що не буде ринку збуту для цієї продукції. Що призведе до закриття заводів і до економічного удушення нашої країни», - пояснив Бондарєв.
Нагадаємо, Міністерство інфраструктури опублікувало проект наказу, яким пропонується списувати вантажні вагони не за технічним станом, а за віком. Це вже не перша версія цього наказу-попередні були відкликані через відсутність обґрунтування та аналізу впливу на економіку країни. Проти цього рішення виступили українські та міжнародні бізнес-асоціації.
У свою чергу екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що влада повинна розробити цілісну стратегію розвитку і реформи Укрзалізниці, а не приймати точкові рішення типу підвищення тарифів на перевезення або списання вагонів, які згодом лише погіршують стан УЗ.