Проект обмеження експлуатації вантажних вагонів за нормативним віком, розроблений Міністерством інфраструктури, несе серйозні загрози для подальшої діяльності "Укрзалізниці", яка є стратегічним підприємством України, тому не може бути підтриманий.

Про це пише РБК-Україна з посиланням на депутатське звернення народного депутата, члена Транспортного комітету ВР і тимчасової слідчої комісії (ТСК) по УЗ Костянтина Бондарєва до голови ТСК Юлії Гришиної.

Як йдеться у зверненні, проект МІУ передбачає, що до 2031 року УЗ повинен списати понад 50 тис.вагонів (62% парку підприємства, в т. ч. 100% зерновозів), а для заміщення такої кількості вагонів компанії необхідно буде витратити близько 75 млрд грн. Однак, враховуючи стан підприємства, власних грошей на такі закупівлі у компанії немає, а залучення кредитних коштів - недоцільно, оскільки у компанії вже є значний кредитний тягар.

"Втрата" Укрзалізницею "рухомого складу-це відкрита загроза державному підприємству, що матиме серйозні наслідки і завдасть колосальної шкоди підприємству", - підкреслив Бондарєв.

Як вказує нардеп, Знос основних активів УЗ залишається на дуже високому рівні: більш ніж по 1/3 довжини залізничних колій прострочені реконструкції та капітальні ремонти, а знос локомотивів перевищує 95%. Враховуючи, що за цими напрямками УЗ є монополістом, компанія повинна направити інвестиції, перш за все, в оновлення основних фондів монопольних сегментів - інфраструктуру і тягу, а не в закупівлю вагонів.

Популярні новини зараз

Центр Києва перекрили перед виступом Зеленського: чергують силовики з автозаками, всі фури перевіряють

Українка придбала болти та гайки замість омріяного iPhone: доведеться платити кредит

Володимир Зеленський порахує українців разом з Apple: "Стане другою країною в світі"

Фіналіст "Холостячки" спалився Гриші Решетнику, що вже переїхав до Злати Огнєвіч: "Тримайся в подробицях"

Показати ще

"Примусове і відверто диверсійне списання вантажних вагонів призведе до того, що" Укрзалізниця " втратить основні засоби - вагони, які зараз приносять їй доходи. А відповідно-свою частку на ринку вантажних вагонів на користь приватних операторів рухомого складу", - зазначив нардеп.

Він також підкреслив, що проект викликав велику стурбованість у бізнес-спільноти: провідні бізнес асоціації України публічно надали конструктивну критику і направили листи в МІУ про неприпустимість прийняття проекту наказу в поточній редакції.

"Вже більше 200 компаній (представники аграрних, коксохімічних, вугледобувних, підприємств, металургійних і гірничо-збагачувальних комбінатів, виробників будівельних матеріалів і операторів рухомого складу) підписали "Антимеморандум" проти обмеження термінів експлуатації вантажних вагонів і домовилися про співпрацю для неприпустимості створення кризи на ринку вагонів в Україні", - підкреслив Бондарєв.

На його переконання, основна проблема - не вік вагонів, а відсутність належного контролю за проведенням планових ремонтів. Адже в розвинених країнах (США, ЄС) вантажні вагони не мають граничного терміну експлуатації - тільки висновок про технічний стан.

"Через безконтрольність галузь ремонтів вагонів пронизана корупцією (коли дешевше заплатити інспектору, ніж якісно ремонтувати вагон). Це призводить до того, що на мережі УЗ експлуатується чимало вагонів, яким місце тільки в ремонтному депо", - підкреслив народний обранець і закликав голову ТСК на наступному засіданні комісії включити до порядку денного питання негативного впливу на УЗ цього проекту.

Як відомо, МІУ в рамках проекту "Велике будівництво на УЗ"ініціювало списання вантажних вагонів за віком і будівництво нових на українських вагонобудівних заводах. Вартість проекту, за попередніми оцінками, становить понад 100 млрд грн, а шляхи фінансування проекту досі не визначені. Проти списання вагонів виступили понад 200 українських компаній і асоціацій: вони закликали владу не допустити списання вагонів, адже через цей проект бізнес і УЗ втратять мільярди, а запрацюють на ньому лише кілька людей-власників вагонобудівних заводів, серед яких олігарх Ігор Коломойський.