Про це вона розповіла у програмі «Конституційна кухня» Геннадія Друзенка.
Як пояснює гостя програми, йдеться не про модель для, наприклад, Швейцарії, а тому потрібно враховувати українські реалії. Зокрема, він говорить про збройну агресію, про низьку конституційну культуру, про проблеми з економікою, про брак справжніх партій, а також про пандемію коронавірусу. «Ці моменти вже в нас на часі. І далі дивитися. Треба почати з проблем. Коли ми чітко і правильно ідентифікуємо проблеми, ми можемо знайти відповідь», - підкреслює експерт.
Загалом же, каже Кириченко, сучасна конституційна модель України має багато вад, усе це призводить до дисбалансу в державі. До того ж, додає вона, рівень політичної культури в Україні доволі низький. За словами гості програми, ці моменти потребують усвідомлення, а конституційна система – реформування: варто визначити головні проблеми і тоді сформувати нову конституційну модель.
А відтак, пояснює Кириченко, питання про парламентську чи президентську форму правління не є коректним. Принагідно експерт згадує, що свого часу президент Кучма піднімав питання про ставлення українців до двопалатного парламенту. Тим не менш вона ставить питання про те, куди його можна поставити. «Тому моя відповідь, якщо фахова – то це парламентсько-президентська модель», - підкреслює гостя програми.
На її думку, сучасна модель України має багато проблем, а відтак їх потрібно виправляти. «Те, що недієве у наших політичних умовах – виправити. Десь прописати складніше, десь навпаки – спростити. І дійсно зробити більш зрозумілу відповідальність», - пропонує Кириченко.
Банки планують посилити обмеження на грошові перекази
В Україні реформують ТЦК: як це вплине на мобілізацію
Повторно уточнити дані через "Резерв+": у Міноборони попередили військовозобов'язаних
Пенсіонери у 2025 році отримуватимуть більше: на кого чекає "підвищення" виплат 10-12%
Як повідомляв Знай.ua, Кириченко пояснила, чому українці не реагують на неконституційні дії влади.
Також Знай.ua писав про те, що Кириченко розповіла про позитивні зрушення в парламенті.