У рамках розслідування інформагентства Guildhall встановлено, що польські перевізники, які заблокували пункти пропуску на польсько-українському кордоні, які потребують «справедливої ​​конкуренції», взаємодіють із особами, які мають зв'язок із Російською Федерацією.

Офіційним організатором блокування кордону Польщі з Україною виступає польський громадянин Рафал Меклер, власник транспортної компанії Rafał Mekler Transport. Рафал Маклер є представником осередку проросійської партії «Конфедерація свободи та незалежності» у Люблінському воєводстві, що має тісні зв'язки з Росією. Зокрема лідер партії Януш Корвін-Мікке виступав із закликами про визнання окупації Криму і сам відвідував анексований півострів у 2015 році, де зустрічався з керівником російської окупаційної адміністрації Криму Сергієм Аксьоновим.

«Конфедерація свободи та незалежності» пов'язана з іншою польською правою організацією «Всепольська молодь», яка має давні зв'язки з Російським імперським рухом, серед іншого, який займався вербуванням терористів для угруповань «ДНР» та «ЛНР». Лідер списку «Конфедерації свободи та незалежності» під час виборчої кампанії у Польський Сейм 2023 Зіомовіт Пшебітковський — колишній лідер руху «Всепольська молодь».

«Конфедерація свободи та незалежності» та «Всепольська молодь» проводять спільні заходи.

Поточна акція на польсько-українському кордоні не перший епізод участі польських перевізників у кампаніях, які мають ознаки російських активних заходів. З початком російського вторгнення в Україну, Rafał Mekler Transport та ціла низка інших польських компаній, учасників поточних протестів, зокрема Kam-Trans, Jata-Trans, BOR-TOM, GLT POLSKA, KMS LOGISTYKA та PEO-TRANS неодноразово проводили акції з вимогами скасування антиросійських санкцій.

Популярні новини зараз

Більше жодних пільг: пенсіонерів змусять платити податок на землю

Грошову допомогу дадуть не всім: що треба підтвердити

Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі

Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити"

Показати ще

Політичний вплив на заходи в Польщі заслуговує на окрему увагу. 16 листопада на польському пункті пропуску «Корчова» відбулася зустріч організаторів акції із співзасновником згаданої вище, пов'язаної з РФ партії «Конфедерація свободи та незалежності» та лідером «Конфедерації польської корони» Гжегожем Брауном.

З початком вторгнення РФ в Україну Гжегош Браун був єдиним депутатом Сейму Польщі, який проголосував проти резолюції із засудженням Польщі, прийнятої після розкриття подій у Бучі. Системно займає позицію проти присутності українських мігрантів у Польщі та є автором слогану «остановим українізацію Польщі».

У 2018 році Гжегош Браун провів у Москві зустріч із журналістом видання «Росія Сегодня» Леонідом Свиридовим, депортованим з Польщі за шпигунство на користь Росії.

Як і «Конфедерація свободи та незалежності» Гжегош Браун бере особисту участь у заходах із зазначеною вище організацією «Всепольська молодь». Ця організація також має зв'язки з воєнізованим праворадикальним угрупуванням Задружне коло (польськ. Zadrużny Krąg — Dywizja Słowiańska), яке співпрацює з неонацистським угрупуванням «Русів», що нині воює в лавах російської армії.

Інший учасник акції на польсько-українському кордоні, власник згаданої компанії PEO-Trans, громадянин республіки Білорусь — Гордеюк Віктор Степанович. Аналіз сторінок Гордеюка у соціальних мережах дозволяє встановити, що останній проходить навчання в одному із вищих військових навчальних закладів Білорусі. Рідний брат Віктора Гордеюка Гордеюк Андрій Степанович проходить службу у 38 окремій десантно-штурмовій бригаді армії Білорусі.

Організаторами акції в Словаччині виступили представники громадської організації «Союз автоперевізників Словаччини» (UNAS). Підтримала акцію антиєвропейська праворадикальна партія «Наша Словаччина», яка виступає за «відновлення дружніх зв'язків» з Росією, лідер якої словацький політик Маріан Котлеба у 2014 році написав листа колишньому президентові України Віктору Януковичу, де порівняла Революцію Гідності з волю.

Нагадаємо, на польсько-українському та словацько-українському кордонах перевізники продовжують блокувати пункти пропуску вимагаючи повернення системи видачі дозволів українцям для роботи в ЄС, попри те, що Європейська комісія вже заявила, що виконання таких вимог не є юридично можливим.