Факторинг – це послуга, яка полягає у фінансуванні підприємств-постачальників через продаж своїх несплачених рахунків-фактур фактору (фактор – це факторингова компанія, банк чи фінансова компанія, яка має відповідну ліцензію НБУ).

Суть факторингу полягає у фінансуванні не простроченої дебіторської заборгованості.

За допомогою факторингу підприємство може отримати миттєву фінансову підтримку, відступивши, тобто продавши свої рахунки-фактури, не очікуючи оплати їх клієнтами-покупцями.

Щоб зрозуміти, що таке факторинг на практиці, змоделюємо ситуацію зі світу мережевих покупців та їх постачальників:

Є компанія, яка займається постачанням насолод регіональним торговим мережам Київської області. 1 лютого компанія підписує договір постачання молочного шоколаду на суму 100 000 гривень мережі із 10 продуктових магазинів.

Популярні новини зараз

Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень

Ціни рекордні, але буде дорожче: нерадісні прогнози для власників авто з ГБО

Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги

Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу

Показати ще

Відповідно до умов договору-постачання покупець, тобто мережа, має сплатити відвантажений молочний шоколад не пізніше 60 днів з моменту поставки. Отже, орієнтовно у квітні кошти мають надійти на рахунок постачальника.

У той же час таких договорів з відстрочкою оплати у компанії-постачальника приблизно 80%. У цих умовах компанія-постачальник повинна щоразу чекати по 2 місяці, доки надійдуть оборотні кошти для подальшої закупівлі товару.

Саме факторинг у цій ситуації стає можливістю мати у постійному обігу необхідні кошти компанії.

Фактор викупить у компанії-постачальника неоплачені рахунки за виконаними зобов'язаннями поставки та одразу сплатить кошти за вирахуванням комісії за послугу факторингу (згідно з наведеним прикладом сума переказу складе, умовно, 95 000 гривень), а через 60 днів фактор отримає 100 000 гривень з умовами договору постачання .

В результаті покупець не зазнає змін, отримуючи товар та оплачуючи його за умовами договору; постачальник миттєво отримує кошти і починає новий цикл діяльності, збільшуючи цим обсяг реалізації продукції і на кількість покупців – усе це завдяки наявним оборотним коштам; фактор регулярного фінансування покращує оборотність постачальника втричі та отримує свій комісійний дохід.

Цілковитий triple win.