Факторинг – це послуга, яка полягає у фінансуванні підприємств-постачальників через продаж своїх несплачених рахунків-фактур фактору (фактор – це факторингова компанія, банк чи фінансова компанія, яка має відповідну ліцензію НБУ).

Суть факторингу полягає у фінансуванні не простроченої дебіторської заборгованості.

За допомогою факторингу підприємство може отримати миттєву фінансову підтримку, відступивши, тобто продавши свої рахунки-фактури, не очікуючи оплати їх клієнтами-покупцями.

Щоб зрозуміти, що таке факторинг на практиці, змоделюємо ситуацію зі світу мережевих покупців та їх постачальників:

Є компанія, яка займається постачанням насолод регіональним торговим мережам Київської області. 1 лютого компанія підписує договір постачання молочного шоколаду на суму 100 000 гривень мережі із 10 продуктових магазинів.

Популярні новини зараз

Що робити, якщо генератор сусідів заважає своїм шумом

Підвищення тарифів на світло: коли та на скільки подорожчає

ПриватБанк бере комісію за зняття грошей: про які додаткові витрати варто знати

МОН міняє правила вступу до вузів

Показати ще

Відповідно до умов договору-постачання покупець, тобто мережа, має сплатити відвантажений молочний шоколад не пізніше 60 днів з моменту поставки. Отже, орієнтовно у квітні кошти мають надійти на рахунок постачальника.

У той же час таких договорів з відстрочкою оплати у компанії-постачальника приблизно 80%. У цих умовах компанія-постачальник повинна щоразу чекати по 2 місяці, доки надійдуть оборотні кошти для подальшої закупівлі товару.

Саме факторинг у цій ситуації стає можливістю мати у постійному обігу необхідні кошти компанії.

Фактор викупить у компанії-постачальника неоплачені рахунки за виконаними зобов'язаннями поставки та одразу сплатить кошти за вирахуванням комісії за послугу факторингу (згідно з наведеним прикладом сума переказу складе, умовно, 95 000 гривень), а через 60 днів фактор отримає 100 000 гривень з умовами договору постачання .

В результаті покупець не зазнає змін, отримуючи товар та оплачуючи його за умовами договору; постачальник миттєво отримує кошти і починає новий цикл діяльності, збільшуючи цим обсяг реалізації продукції і на кількість покупців – усе це завдяки наявним оборотним коштам; фактор регулярного фінансування покращує оборотність постачальника втричі та отримує свій комісійний дохід.

Цілковитий triple win.