Створення Нацкомісії з регулювання транспорту забезпечить прозорі правила гри для всіх учасників на ринку залізничних перевезень. Про це заявив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк під час публічного обговорення проекту Національної економічної стратегії-2030 на тему «Розвиток промисловості, транспорту та інфраструктури».
«Ми стоїмо на порозі прийняття двох законопроєктів, які, напевно, визначать правила гри, принаймні в головному транспортному кластері України, а саме залізниці. Це закон про Національну комісію регулювання транспорту і закон про залізничний транспорт. І тут дуже хотілося б, щоб ті напрацювання, які є в проєкті Національної стратегії-2030, знайшли своє відображення в цих законопроектах», - сказав Вовк.
За його словами, на сьогодні існують фінансові дисбаланси в інфраструктурній галузі, які потрібно змінювати, щоб галузь мала можливості швидше розвиватись.
«Ті транспортні збори, які сьогодні платить український бізнес, вони не є транспортними зборами. Вони де-факто є транспортними податками, які через гроші з державних монополій просто перекачуються в державний бюджет. Нам потрібно змінювати цей підхід. Я думаю, що нам потрібно залучати Мінфін для цього. Механізм дуже простий: кошти, які працюють в транспорті, мають працювати на відновлення транспорту і на економічний ефект», - вважає Вовк.
Він також наголосив: інвестиції в розвиток залізниці матимуть суттєвий економічний ефект для країни, особливо в нинішні кризові часи.
Изменения в правилах обмена валюты: заначка может превратиться в разочарование
Гороскоп на пятницу 22 ноября для всех знаков Зодиака: день для перемен и простых радостей
Штрафы от ТЦК вырастут вдвое: уклонистов изрядно потрясут
Пенсионерам "навесят" новое финансовое бремя: никаких льгот не ждите
«Саме кризові часи – це оптимальний період для стимулювання внутрішнього попиту і створення робочих місць через бюджетні інфраструктурні програми. Якщо дивитися буквально останні макроекономічні напрацювання в цьому напрямку, то коефіцієнт і мультиплікатор, який існує в світі, сьогодні складає біля 3,4, тобто, кожен долар, вкладений в інфраструктурні проєкти, приносить біля 3,4 доларів економіки країни. В Україні, якщо дивитися принаймні по минулому року, цей показник трошки перевищує 2», - пояснив Вовк.
Нагадаємо, раніше економічний експерт Борис Кушнірук заявив, що проблему непрозорості формування тарифів у транспортній галузі вирішить створення незалежного регулятора - Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту (НКРТ). У Верховній Раді зареєстрований відповідний законопроект - «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту» (№3927)
Раніше народний депутат, член комітету з питань транспорту та інфраструктури Олександр Скічко висловив впевненість, що створення галузевого регулятора в сфері транспортних перевезень забезпечить прозоре та справедливе тарифоутворення, та підвищить інвестиційну привабливість України.