Реформа «Укрзалізниці» здійснюється за європейською моделлю, яка довела на практиці свою ефективність. Про це заявив директор з транспорту і транспортної логістики "Івано-Франківськцемент" Іван Дубас.
«Реформи (Укрзалізниці – ред.) вже проходять. Можливо, не так проходять, як декому здається. Але насправді це дуже велике господарство, інфраструктурна монополія. І там треба зважити дуже чітко навіть дрібний крок для того, щоб весь цей механізм зрушити», - зазначив Дубас.
За його словами, реформування «Укрзалізниці» запізнилась як мінімум на 20 років, і саме тому нині компанія перебуває у важкому стані.
«Зараз це вже нагальне питання. І треба рухати, просувати, розвивати, щоб ми були в плані інфраструктури і цих всіх залізничних перевезень як європейська країна», - сказав Дубас.
Він також зазначив, що реформування «Укрзалізниці» здійснюється за тим самим сценарієм, що був раніше застосований в європейських країнах, де було здійснено розділення послуг залізниці на окремі види бізнесу. На його думку, це дасть можливість відслідковувати фінансові потоки, витрати та ефективність окремих напрямків діяльності залізниці.
Изменения в правилах обмена валюты: заначка может превратиться в разочарование
Срочно бегите в супермаркет, пока не начались длительные отключения света: что нужно купить каждому украинцу
Гороскоп на пятницу 22 ноября для всех знаков Зодиака: день для перемен и простых радостей
Штрафы за дрова: украинцам подсказали, как избежать наказания за древесину в своем дворе
«Це не новий велосипед, це практика європейських країн, тієї ж Угорщини, Чехії, Польщі. Відповідно, не треба придумувати велосипед - потрібно йти тим самим шляхом, ефективно вкладати гроші, визначати, де слабкі ділянки. І все буде добре», - підсумував Дубас.
Як відомо, глава «Укрзалізниці» Володимир Жмак розпочав процедуру розділення УЗ на окремі підрозділи. Очікується, що вже в 2021 році з’явиться 4 окремі компанії, які займатимуться вантажоперевезеннями, пасажирськими перевезеннями, інфраструктурними питаннями та виробництвом. Всі непрофільні активи компанії, в тому числі медзаклади та спортивні споруди, планують продати або передати у концесію.
Водночас екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян наголосив: «Укрзалізниця» має отримати значну фінансову підтримку від держави, щоб забезпечити оновлення рухомого складу та інфраструктури для підвищення ефективності і сервісу перевезень.