Збереження експортного мита на металобрухт сприятиме залученню інвестицій в модернізацію вітчизняних металургійних підприємств для зниження ними викидів СО2.
Про це йдеться в матеріалі сайту Мінпром. В матеріалі зазначається, що Євросоюз, згідно з ухваленим планом зниження викидів СО2 European Green Deal, невдовзі почне накладати на європейських металургів зобов’язання перейти до більш екологічного виробництва сталі.
За прогнозами експертів, внаслідок цього вже скоро почне різко зростати глобальний попит на металобрухт з одночасним протекціонізмом по відношенню до власної сировини, адже брухт - це критично необхідна сировина для метзаводів. На фоні такої ситуації в світі виглядає вкрай необхідним продовжити дію мита на експорт металобрухту і в Україні, щоб вітчизняні металурги не зіткнулись з дефіцитом сировини.
"І дійсно, вже можна спостерігати ці тенденції: наприкінці минулого року європейське сталеве лобі Eurofer закликало Еврокомісію запровадити обмеження на експорт металобрухту. А у Великобританії зробили радикальнішу заяву: власник місцевих металургійних заводів Санжів Хупта закликав уряд країни взагалі заборонити вивіз брухту, аби металурги мали змогу декарбонізуватися", - підкреслюється у статті.
"Саме для запобігання кризових явищ у вітчизняному ГМК Верховна Рада 4,5 роки тому запровадила мито на експорт брухту. Це дало позитивний ефект, однак не відразу: дефіцит брухту скоротився з 20% до 11% в перший рік дії мита, а по завершенні минулого року він був фактично подоланий", - зазначається в матеріалі Мінпрому.
Налоговая проверяет украинцев за границей: что уже известно
Изменения в правилах обмена валюты: заначка может превратиться в разочарование
Срочно бегите в супермаркет, пока не начались длительные отключения света: что нужно купить каждому украинцу
Не напутайте с показаниями счетчиков в этом месяце: Нафтогаз обратился к украинцам
Окрім того, Україні набагато вигідніше переробляти брухт на власних метпідприємствах в продукцію з доданою вартістю, ніж експортувати сировину, підкреслюють журналісти. Адже 1 тонна експортованого брухту дає державі 1914 грн, тоді як 1 тонна брухту, переробленого в сталь, приносить 8200 грн бюджетам всіх рівнів у вигляді податків.
Раніше народний депутат Муса Магомедов заявив, що продовження дії мита на експорт металобрухту забезпечить вітчизняних металургів сировиною, а бюджет отримає мільйони гривень податків.
Нагадаємо, 1 березня у Верховній Раді зареєстровано законопроект «Про внесення змін до розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку" (№5175), яким пропонується продовжити дію експортного мита на металобрухт на 5 років. Народний депутат, член комітету ВР з питань економічного розвитку Людмила Буймістер наголосила, що продовження дії мита на експорт металобрухту є стратегічним завданням держави, і Верховна Рада має якнайшвидше ухвалити цей законопроект.