Україна-єдина країна в Європі, де залізнична компанія за свій рахунок покриває збитки від пасажирських перевезень, їх має відшкодовувати держава. Про це заявив генеральний секретар Організації пасажирського транспорту в Європі ALLRail Нік Брукс.
"Я не знаю прикладів у Європі, де Вантажні оператори перехресно субсидують Пасажирські перевезення, крім України. Це унікально. Звичайно, в Європі є великі залізничні компанії, у яких, звичайно, є вантажні департаменти. Але я ніколи не чув про ситуацію, коли Пасажирські перевезення настільки невигідні, а вантажі настільки прибуткові, що перехресне фінансування має місце», - розповів Брукс.
На його думку, вантажними і пасажирськими перевезеннями повинні займатися окремі компанії, при цьому він вважає, що є потенціал для того, щоб домогтися більш високої ефективності пасажирських перевезень в Україні.
«Що стосується пасажирського сектора, то в Україні потрібно провести реформу, яка зробить його більш ефективним і знизить втрати. Щоб стимулювати більше людей сісти на поїзд, щоб отримувати дохід. Я вважаю, що УЗ може зробити свій продукт більш привабливим. Це могло б принести більше прибутку і зменшити збитки", - сказав Брукс.
Якщо ж після проведення реформи "Укрзалізниці" Пасажирські перевезення все ще будуть збитковими, за словами Брукса, їх має відшкодовувати держава.
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків
Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
"Якщо збитки залишилися, то їх треба відшкодовувати не вантажним підрозділом, а просто з грошей держави, виділеної з податків. Оскільки перехресне фінансування не працює", - підкреслив Брукс.
Раніше глава "Укрзалізниці" Володимир Жмак заявив, що в 2021 році УЗ буде розділена на 4 компанії (Вантажоперевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура і виробництво), а непрофільні активи (медустанови, санаторії, спортивні споруди) будуть виставлені на продаж або передані в концесію. А також повідомив, що УЗ планує інвестувати в оновлення рухомого складу компанії і залізничну інфраструктуру 25 млрд гривень.
У той же час екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян вважає, що «Укрзалізниця» повинна отримати значну фінансову підтримку від держави, щоб забезпечити оновлення рухомого складу та інфраструктури для підвищення ефективності та сервісу перевезень.