Міністерство соціальної політики розробили новий порядок надання пільг з оплати проїзду у транспорті, передбачивши монетизацію цих пільг.

На думку журналістки Катерини Котенкової, на пенсіонерах знову вирішили заощадити, про це вона розповіла у програмі «Суть событий».

«Право вирішувати – вводити монетизацію пільг чи ні – буде віддано на відкуп місцевій владі. Якщо вони підуть на цей крок, то пільговики отримуватимуть на руки гроші, якщо ні – буде діяти колишній порядок пільг, при якому компенсації за надання пільгового проїзду отримують автотранспортні підприємства. При цьому місцева влада буде сама визначати періодичність та строки виплат монетизованих пільг», - зазначила Котенкова.

За словами журналістки, пільги у готівковій формі будуть на проїзд в міському, приміському та міжміському сполученні. При цьому на міських і приміських маршрутах буде надаватися грошова виплата, а на міжміських – компенсація, тобто та ж виплата, але вже після здійснення поїздки. При цьому пенсіонери і люди, які мають право на державну соціальну допомогу, будуть отримувати виплати автоматично – на свій рахунок у банку або поштою, а всі інші пільговики отримають гроші тільки після того, як подадуть до місцевих органів влади відповідні заяви.

«Це вже не перша спроба монетизувати пільги на проїзд. У 2018 році було дві постанови Кабміну, перше з яких вводило порядок монетизації, а друге – соціальні норми за кількістю пільгових поїздок. Але ці постанови були оскаржені у суді. Окружний адміністративний суд Києва визнав їх незаконними, оскільки Кабмін не довів доцільність соцнорми у 30 поїздок, а також її розподілу за видами транспорту. Хоч і постанови були визнані незаконними, Кабмін їх так і не скасував. Тепер ж Кабмін за пропозицією Мінсоцполітики повинен вдруге затвердити порядок монетизації, щоб місцева влада, яка захоче застосувати цей інструмент, мали документ, який регулює це. На пенсіонерах знову вирішили заощадити», - підкреслила журналістка.

Популярні новини зараз

Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа

Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році

Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо

Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно

Показати ще

На думку Котенкової, почалося все ще у 2016 році. Верховна Рада усі компенсації з перевезень пільговиків, які до цього оплачувалися з держбюджету, перевела на місцеві бюджети – обласний, районний чи бюджет органу місцевого самоврядування. Але там на місцях стали шукати шляхи оптимізації цих витрат. Десь влада підтримувала перевезення пільговиків, тільки якщо компенсації в район давали влади сіл і селищ. Деякі міста стали вводити свою подобу монетизованих пільг – наприклад, у Коломиї пільговики отримували талони на проїзд, які здавали перевізнику, а той – місцевій владі в обмін на компенсацію.

Таким чином, влада скорочували витрати на виплату компенсацій, розмір яких дуже важко точно підрахувати. Деякі міста роздали пільговикам певну кількість поїздок: десь вводили електронний квиток, куди надходили гроші і можна було оплатити пару поїздок, десь пільговики отримували спеціальні талони на проїзд, а деякі великі міста, такі, як Київ, залишили колишню систему безкоштовного проїзду для пільговиків.

Нагадаємо, «Знай.uа» поширювало заяву Котенкової, що якість комунальних послуг стає лише гіршою, а комунальні послуги стають все дорожчими.

Раніше «Знай.uа» публікував прогноз Котенкової, що субсидії не врятують.