Верховна Рада України в п'ятницю, 21 травня, не прийняла в першому читанні законопроект № 4167 "Про запобігання, зменшення і контроль забруднення, що виникає в результаті промислової діяльності", пише Ecopolitic.
"За" таке рішення проголосувало 213 народних депутатів, при необхідних 225, утрималися — 30. Таким чином законопроект відправили на доопрацювання.
Зокрема 173 голоси дала фракція "Слуга народу", 17 — "європейська солідарність", 1 — "Батьківщина", по 6 голосів дали фракції "Партія" За майбутнє"," Голос"," Довіра", 4-позафракційні нардепи.
Гороскоп на тиждень 25 листопада – 1 грудня для всіх знаків Зодіаку: Львів обдурять, Овни витратить сили, а Водолії мають слухати себе
Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити"
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Десятки тисяч українців залишилися без "броні" від мобілізації: за які порушення призиватимуть
Перед голосуванням фракція "Батьківщина" заявила, що утримається. У свою чергу нардеп Антон Поляков заявив, що законопроект ставить промисловість на коліна і суперечить положенням Конституції України.
"Ми вже голосували за цей законопроект - він був провалений. Чому ви намагаєтеся знову його протягнути?"- висловився депутат. Член екологічного комітету Сергій Шахов додав, що документ викручує руки підприємствам, які в "білу" ведуть бізнес в Україні. Мета документа-імплементувати в українське законодавство положення Директиви 2010/75 / ЄС про промислові викиди, а саме:
об'єднати природоохоронні дозволи в одне-інтегроване, ввести кращі доступні технології і методи управління (НДТМ), створити реєстр промислових підприємств, які повинні отримувати такий дозвіл і т.д. Документ зареєстрований ще в кінці вересня 2020 року.
Він передбачає впровадження системи контролю промислового забруднення в рамках проекту "найкращі доступні технології та методи управління для України" (НДТМ для України), який реалізується за підтримки Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) за дорученням уряду Німеччини.
Що він ще передбачає:
Впровадження інтегрованого екологічного дозволу на викиди для підприємств-забруднювачів;
визначення видів діяльності, які потребують інтегрованого екологічного дозволу;
вимоги щодо застосування найкращих доступних технологій та методів управління (НДТМ); моніторинг викидів та контролю суб'єктів господарювання, які отримали інтегрований екологічний дозвіл.
Що змінилося в новій редакції:" інтегрований дозвіл "замінили на поняття"інтегрований екологічний дозвіл". Подача заяви на отримання інтегрованого дозволу відбуватиметься тільки в електронному вигляді. Видача і будь-які зміни інтегрованого дозволу будуть платними.
На етапі внесення змін до інтегрованого дозволу проводитимуть громадське обговорення. Визначено ієрархію встановлення нормативів гранично допустимих викидів-НДТМ.
Законопроект також поширюється на етап проведення пусконалагоджувальних робіт. Фінальне рішення про видачу інтегрованого дозволу прийматиме Мінприроди. Визначено додаткові умови для внесення змін та оновлення умов інтегрованого дозволу.
Передбачається встановлення засобів автоматизованого моніторингу викидів, які в режимі реального часу повинні передавати в дозвільний орган інформацію про викиди діоксиду сірки, оксидів азоту та пилу у відхідних газах з кожної палючої установки, оксиду вуглецю у відхідних газах з кожної палючої установки, що працює на газоподібних видах палива, органічного вуглецю, хлороводню, фтороводень, діоксиду сірки з кожної установки для спалювання відходів і установки для спільного спалювання відходів, концентрації газоподібного діоксиду і триоксиду сірки, що вивільняються в результаті розщеплення та кальцинування з установок для накопичення відпрацьованої кислоти в об'єктах з сульфатним процесом, хлору з основних джерел у межах об'єктів з хлоридним процесом, пилу з основних джерел з кожної установки, яка виробляє двоокис титану.