Із використанням неякісного пального негативний вплив може збільшуватись.

Про це повідомив голова Державної екологічної інспекції Андрій Мальований під час презентації «Автомобіль: їздити не можна утилізувати» - йдеться на сайті відомства.

«Держекоінспекція, розпочавши цьогоріч лабораторний контроль за якістю продукції на АЗС, постійно виявляє невідповідність пального технічному регламенту. Така паливно-мастильна продукція сприяє збільшенню викидів у повітря, поглиблюючи кліматичні зміни», - зауважив Андрій Мальований.

Однак негативний вплив авто не обмежується лише часом його експлуатації.

«Потрапляючи на сміттєзвалища вживані автомобілі спричиняють забруднення ґрунту свинцем, іржею, відпрацьованими мастилами. В Україні лише 5% автовласників віддають свої автівки на утилізацію. Протягом 2020 року утилізовано лише 13 тисяч авто. Решта забруднює довкілля на звалищах», - додав Андрій Мальований.

Популярні новини зараз

Залишилися тижні: в Україні пенсіонерам збільшать виплати поза графіком індексації

Оновлення даних через додаток "Резерв+": повна інструкція

ПриватБанк зарахує на карти українців від 250 до 25 000 гривень: кому пощастить

Уникнути повістки вже не вийде: ТЦК перевірятимуть українців за новими правилами

Показати ще

За словами посадовця, відсутність розгалуженої мережі центрів для здачі та знешкодження старих авто, необхідність доплачувати за знищення машини не стимулюють водіїв утилізувати вживані авто згідно з вимогами законодавства. Відповідно такий бізнес і не є високоприбутковим.

Голова ДЕІ підкреслив, що для розв’язання проблеми не потрібно вигадувати нові рішення. Європейський Союз давно застосовує апробовані механізми для стимулювання утилізації відпрацьованих авто. Серед них:

  • доплати автовласникам при купівлі нового авто після належної утилізації старого;
  • стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автівки;
  • високі штрафи для тих, хто порушує норми утилізації авто;
  • розширена відповідальність виробника автомобілів, який має попіклуватися про подальше знешкодження відпрацьованого товару.

«В Україні важливим кроком до налагодження системи поводження з відходами відповідно до європейських вимог є ухвалення законопроекту №2207-1д, який вже прийняли в першому читанні. Серед іншого, передбачена розширена відповідальність виробника за вживані авто та шини», - додав Андрій Мальований.