Про це він розповів у програмі Яніки Мерило «Суб'єктивно з Янікою Мерило».

Будучи міністром транспорту Естонії, він розробляв систему залізниці, яку можна співвіднести з концесійною з певними деталями.

«За допомогою спеціалістів зі Світового банку ми розробили схему, де оперативна концесія йшла у приватні руки, а інфраструктура управління на концесійній основі частково здійснювалась оператором, але частково контролювалася державою. Але ця модель із політичних міркувань тоді не запрацювала і була замінена на приватизаційну», - каже він.

Дві третини акцій в естонській державній залізничній компанії було продано консорціуму американськими професійними інвесторами.

«Можу підтвердити з власного досвіду як член керівництва компанії: вся діяльність була спрямована на її ефективність. Але була одна відмінність. Ще в міністерські часи я підтримав ідею повного виділення операторських компаній із пасажирських перевезень. В Естонії їх було дві: внутрішньодержавна та міждержавна – одна частина, і друга компанія – це державна компанія, яка здійснювала заміські перевезення. Пізніше внутрішньодержавна та міждержавна на довгі дистанції компанія була приватизована, а друга компанія залишилася у державній власності», - розповідає експерт.

Популярні новини зараз

Всього 10 днів на оформлення: українці можуть отримати нову грошову допомогу

"Нафтогаз" застеріг споживачів, які платять через "Приват24": багато хто навіть не підозрював

Нові правила у дитсадках викликало обурення вихователів: у чому причина

Доплатять 300, 500 чи 1000 гривень: у кого з українців зростуть пенсії вже навесні

Показати ще

В обох випадках використовувалися схеми менеджмент-аутсорсингу.

«Це залучення професійного менеджменту ззовні. І це працює. Це елементарно не лише у залізничній справі. Коли якась діяльність в економіці зациклюється, особливо у великих і пов'язаних з інфраструктурними справами компаніях, дуже потрібен погляд з боку та професійний підхід. Потрібно залучати керівників ззовні. Наскільки я розумію, в українському варіанті ні про яку приватизацію не йдеться. Це суто питання про пасажирські перевезення. Deutsche Bank буде залучено як спеціалістів. Думаю, це дуже доцільно», - робить висновок Райво Варе.

Як повідомляв Знай.ua, УЗ має побудувати 40 км залізниці для поставки українського вугілля на Луганську ТЕС, - нардеп.

Також Знай.ua повідомляв, що Укрзалізниця перед Новим роком запустила продаж квитків у Facebook Messenger, Viber і Telegram: як це працює.