Учасники заходу, серед яких були спікери профільних відомств та установ, фахівці територіальних та міжрегіональних територіальних органів Держекоінспекції обговорили такі важливі питання як:

- якість моторних палив на споживчому ринку України сьогодні;

- реалізація нафтопродуктів на АЗС відповідно до стандартів EN 228 (автомобільні бензини) і EN 590 (дизельне паливо);

- проведення оцінки відповідності продукції;

- неконтрольне застосування добавок, присадок та барвників суб’єктами господарської діяльності, особливо тими, які розповсюджують моторні палива власного бренду.

Популярні новини зараз

Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше

Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році

Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків

Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати

Показати ще

Крім того, під час зустрічі спікери наголосили на важливості виконання Директив ЄС, спрямованих на досягнення задоволеності якості повітря, механізмів, які дозволяють скорочувати викиди парникових газів та попереджати первинне забруднення атмосфери оксидом азоту, неспаленими вуглеводнями, іншими токсичними викидами, що викидаються через відпрацьовані гази та випари від механічних транспортних засобів, створюючи (прямо і непрямо) загрозу для здоров’я людини та довкілля. Виконання останніх буде вкрай складним через використання неякісного палива на ринку нашої країни.

Нагадаємо, що наразі, у зв’язку із введенням воєнного стану, спеціалісти Держекоінспекції тимчасово не здійснюють державний ринковий нагляд за відповідністю вимог технічного регламенту бензинів. Тому, можна стверджувати, що виникає прямий ризик для споживачів стати жертвою нечесних на руку підприємців, які розуміють, що через заборону проведення перевірок характеристик продукції розповсюджувачів та виробників можна зловживати даною ситуацією та продавати неясне паливо. У результаті отримуємо невдоволеність наших громадян, які витрачаються на ремонт свого транспорту, та колосальну шкоду навколишньому природному середовищу та атмосферному повітрю загалом.

Одним із шляхів до вирішення проблеми неясного палива на ринку України сьогодні є проведення камеральних перевірок (документальних), що дозволить мінімізувати об’єми неякісного палива, що потрапляють на український ринок внаслідок війни. Українці мають право на якісне паливо, не залежно від ситуації та воєнного стану.

Довідково:

Директиви ЄС:

- Директиви 98/70/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 13 жовтня 1998 р. про якість бензину та дизельного палива та внесення змін і доповнень до Директиви Ради 93/12/ЄС;

- Директиви 2009/30/ЄC Європейського Парламенту та Ради від 23 квітня 2009 р. про внесення змін до Директиви 98/70/ЄС, що стосується технічних вимог, пов’язаних з бензином, дизельним пальним та газойлем;

- про внесення змін до Директиви Ради 1999/32/ЄС, що стосується технічних вимог, пов’язаних з паливом, що використовується для суден внутрішньої навігації.