«Укрзалізниця» проходить перший етап реформи – розділення компанії на окремі види бізнесу. Про це заявив голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак у ефірі телеканалу «Україна 24».

«Є програма уряду затверджена, яка стосується реструктуризації «Укрзалізниці» на 2019-2023 рік, і ця програма передбачає анбандлінг, тобто розподілення «Укрзалізниці» на вертикалі. Зараз ми вже проходимо перший етап цієї довгої дороги», - сказав Жмак.

За його словами, «Укрзалізницю» буде розділено по 4 напрямкам діяльності: вантажні перевезення, пасажирські перевезення, інфраструктура та виробництво. І, нарешті, буде припинено практику субсидіювання компанією збиткових пасажирських перевезень залізницею за рахунок прибуткових вантажних.

«Всім відомо, що наші вантажні перевезення крос-субсидують всю іншу діяльність «Укрзалізниці». Тому для того, щоб говорити про лібералізацію ринку, приватну тягу і інші моменти, на які Україна має йти в рамках угоди про асоціацію з Європою, ми спочатку говоримо про розподіл і виведення окремих балансів всіх цих 4 напрямків діяльності», - розповів Жмак.

Окрім того, керівник «Укрзалізниці» наголосив: реформа компанії дозволить до кінця поточного року запровадити прозоре тарифоутворення на ринку перевезень.

Популярні новини зараз

Відмова від повістки – не порушення? Суд розповів, хто буде правий

Тарифи на воду вже підняли: де платитимуть дорожче

Гороскоп на тиждень 6-12 травня для всіх знаків Зодіаку: труднощі Близнюків, союзники Скорпіона та успіхи Риб

"Продам місце в черзі": чоловіки штурмують ТЦК, воєнкоми не справляються

Показати ще

«Ми збираємося до кінця року чітко розуміти собівартість наших послуг щодо залізничних перевезень, пасажирських, інфраструктури та щодо собівартості виробництва», - повідомив Жмак.

Раніше американський транспортний експерт Джефферсон Сінклер заявив, що «Укрзалізницю» потрібно реформувати за європейською моделлю, що сприятиме подальшій інтеграції України з ЄС.

Водночас екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян наголосив, що «Укрзалізниця» також має отримати значну фінансову підтримку від держави, щоб забезпечити оновлення рухомого складу та інфраструктури для підвищення ефективності і сервісу перевезень.