Про це заявила екс-голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна, коментуючи наміри УЗ підвищити тарифи на вантажні перевезення.
«На сьогодні тарифоутворення непрозоре. Ніхто не розуміє, за що власне вони платять – за колію чи за вагони. Вагони лібералізовані, вагонна складова взагалі йде окремо. Тоді за що? За диспетчерізацію і за колію? Чи не забагато, бо ж вагони вже на ринкових умовах? І навіщо тоді підвищувати, що там змінилось?», - сказала Ляпіна.
Вона зазначила, «Укрзалізниця» традиційно компенсує збитки від пасажирських перевезень прибутками від вантажних за рахунок перехресного субсидіювання, постійно піднімаючи тарифи для бізнесу. Проте наголосила: врешті-решт за це все одно сплачують звичайні громадяни.
«Залізниця традиційно намагається це все компенсувати за рахунок підвищення тарифу для вантажоперевізників. Що несправедливо по відношенню до економіки в цілому і до суспільства. Бо ж все одно ляже вантажем на того ж самого громадянина, тільки з іншого боку. Будматеріали дорожче стануть, щось ще подорожчає, чим він користується. Тобто все одно в кінці споживач за все це заплатить. Тому вантажоперевізники весь час наголошують, що має бути прозоре тарифоутворення. Чітко зрозуміло, який це тариф, що він включає і як це обраховується», - пояснила Ляпіна.
Як відомо, Мінінфраструктури виступило з пропозицією в два етапи підвищити тарифи на перевезення вантажів УЗ: на 8% з 01.09.2021 року, та на 20,4% з 01.01.2022. Загалом зростання вартості перевезень складе більше 30%.
ТЦК можуть почати роботу за кордоном: чого чекати ухилянтам-втікачам
Адвокатів хочуть мобілізувати: висунули жорсткі вимоги
Гороскоп на 28 грудня: буде не нудно, але день можна зробити ще яскравішим
В ТЦК поставили крапку у питанні мобілізації 50-річних чоловіків: "Є директива..."
У свою чергу Федерація роботодавців ПЕК заявила, що підвищення тарифів на вантажні перевезення без попереднього проведення системних реформ АТ «Укрзалізниця» призведе до погіршення стану інших галузей економіки, втрат бюджетом мільярдів гривень та звільнення десятків тисяч працівників.
Раніше гендиректор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак заявив, що перш ніж пропонувати чергове підвищення тарифів на вантажоперевезення, Мінінфраструктури повинно провести давно назрілу реформу «Укрзалізниці», а не перекладати фінансові проблеми компанії на бізнес.